Először azt hittem, csak az elem merült ki, de hiába cseréltem, többet nem működött a távirányító. Semmi gond, elővettem a másikat és használtuk azt egy pár hónapig, majd egyszer csak az is meghalt. Próbáltam vadiúj elemmel is, semmi. Irány a szerviz.
Megnézték a két távirányítót - külön-külön mindkettő működött új elemekkel, csak az autó nem reagált rájuk. Mondták, hogy valahogyan meg lehet tanítani neki (próbálták is egy suzuki leírásával, hehe), de nem tudtak rájönni, hogyan. Cserébe nem kértek pénzt a bő félórás küzdelemért, viszont itthon már könnyű dolgom volt, mert tudtam, mit kell keresni.
Már nem emlékszem pontosan, hol találtam rá a leírásra, valószínűleg több különböző helyen is párhuzamosan. A módszer így fest:
1. beülsz az autóba, kulcs a kézben, minden ajtó zárva
2. vezetőoldali ajtót kinyitod
3. kulcsot a gyújtáskapcsolóba, gyújtást 3-szor rá (RUN pozícióba, indítózni nem kell) és vissza, végül a LOCK helyzetben állsz meg, mindezt 10 másodpercen belül
4. vezetőoldali ajtót 3-szor becsukod és kinyitod, a végén nyitva áll
5. ha elég gyors voltál, a központi zár be- és kikapcsol, hogy jelezze, felkészült a programozásra. ha nem ez történik, pár perc múlva próbáld elölről.
6. az első távirány bármelyik gombját nyomd meg 2-szer - a zárak megint be- és kikapcsolnak, ezzel a távirányító kódját megjegyezte a kocsi
7. további távirányítókhoz ismételd meg az előző lépést - összesen 3-at tud megjegyezni, és valahol azt olvastam, hogy érdemes feltölteni mindhárom helyet akkor is, ha csak 1 vagy 2 távirány van (ilyenkor duplán vagy triplán meg lehet adni ugyanazt), bár én ezt nem tettem meg, csak 2-t és működött.
8. a kulcs kihúzásakor további zárcsattogással jelzi, hogy kész
Az biztos, hogy a programozáskor az összes használni kívánt távirányt meg kell tanítani, mert a korábban használtakat elfelejti.