Nem vagyok egy tipikus blogger, úgyhogy az elmúltnyócév (na jó, csak 5) úgy telt el, hogy semmi okosságot nem osztottam meg senkivel. Pedig zajlottak közben az események, és még mindig megy a Mazda, persze közben átesett néhány kisebb-nagyobb szervizen is. Most egy kicsit magamnak is megpróbálom összefoglalni, hogy miket javítottam rajta, mert már néhány év elteltével is összemosódnak a dátumok, óraállások, összegek, aztán a végén csak a szépre emlékezem...
Például már azt sem tudnám biztosan megmondani, hogy az injektor volt előbb, vagy a kettőstömegű+kuplung csere, de nagyjából ugyanabban az évben (2013) történt mindkettő. Az injektor túladagolt, amitől a motor kopogott, majd 2 dugattyú is megrepedt, mire (saját kerekén) eljutott az autó a szerelőhöz. Felújítás az MP Dieselnél, csere bontott alkatrészekkel, megvolt az egész kb. 250-ből. Hasonló összeg volt a kuplung+kettőstömegű csere utángyártott alkatrésszel. De becsületére legyen mondva, útszéli lerohadásunk egyszer se volt, mindig eljutottam vele a szerelőhöz (vagy vissza a szállásunkra, amikor Dél-Olaszországban a kuplung egyik nagynyomású csöve lyukadt ki - érdekes élmény kuplung nélkül vezetni, szerencsére sikerült megállás nélkül hazaérni és onnan a szerelő megoldotta).
Még valamikor 2012 környékén megcsináltattam egy karosszériással a hátsó kerékíveket, mert csúnyán rohadt mindkét oldal. Az eredmény tökéletes lett, és azóta is makulátlan az autónak ez a része. Az alváz viszont annál durvábban néz ki (amikor tavaly felraktam egy vonóhorgot, láttam, hogy a hátsó lökhárító alatti merevítőt gyakorlatilag megette a rozsda). A következő beruházás tehát az alváz felújítása lesz, talán szeptemberben sikerül sort keríteni rá.
A kopóalkatrészeket már nem tudom mind felsorolni, kb. 240e km körül volt vezérműszíj+tartozékai, tavaly nyáron első féktárcsák, közben 1-2 szilent és kormányösszekötő, a motor hátsó felén valami olajszivárgás elhárítása, nomeg persze a tűzkarikák cseréje is megvolt (az éves olaj+szűrőcseréken túl).
A fűtés hátramenő csöveit lyukadás fennforgása miatt erősített gumicsőre cseréltem, de még nem százas, mert az utastérben a jobb hátsó burkolatot lusta voltam leszedni, ezért a hátsó hőcserélőbe még a régi csövek csatlakoznak be.
Ha még eszembe jut valami, folytatom a sort...