HTML

Mazda MPV, a családi bálna

Amióta megvan az autónk, amiben elfér a család, néhány olyan dolgot is meg kellett tanulnom/tapasztalnom, ami nem feltétlenül magától értetődő mindenkinek. Volt, amit hosszasan keresgéltem a neten és volt, amire nekem kellett rájönnöm. Itt olvasható a lényeg, előbb-utóbb...

Friss topikok

  • BISMARCK: @xeri: zamoditsa kukac gmail.com az a helyzet, h hasonló cipőben járok és akiket én találtam ho... (2017.03.22. 14:42) Történeti áttekintés...
  • xeri: @Vajda Endre: szia, bocs, csak most láttam a kérdésedet (ha évekkel korábban teszed fel, akkor is... (2016.08.30. 14:01) Távirányító hozzáadása
  • Plucas: Vettem 1200 Ft.-t univerzális motort. Kiszedtem a gyári műanyag házból a mikrokapcsolót (gondolom ... (2012.10.03. 09:59) Tolatókamera utólag

Címkék

Történeti áttekintés...

2016.08.30. 13:53 :: xeri

Nem vagyok egy tipikus blogger, úgyhogy az elmúltnyócév (na jó, csak 5) úgy telt el, hogy semmi okosságot nem osztottam meg senkivel. Pedig zajlottak közben az események, és még mindig megy a Mazda, persze közben átesett néhány kisebb-nagyobb szervizen is. Most egy kicsit magamnak is megpróbálom összefoglalni, hogy miket javítottam rajta, mert már néhány év elteltével is összemosódnak a dátumok, óraállások, összegek, aztán a végén csak a szépre emlékezem...

Például már azt sem tudnám biztosan megmondani, hogy az injektor volt előbb, vagy a kettőstömegű+kuplung csere, de nagyjából ugyanabban az évben (2013) történt mindkettő. Az injektor túladagolt, amitől a motor kopogott, majd 2 dugattyú is megrepedt, mire (saját kerekén) eljutott az autó a szerelőhöz. Felújítás az MP Dieselnél, csere bontott alkatrészekkel, megvolt az egész kb. 250-ből. Hasonló összeg volt a kuplung+kettőstömegű csere utángyártott alkatrésszel. De becsületére legyen mondva, útszéli lerohadásunk egyszer se volt, mindig eljutottam vele a szerelőhöz (vagy vissza a szállásunkra, amikor Dél-Olaszországban a kuplung egyik nagynyomású csöve lyukadt ki - érdekes élmény kuplung nélkül vezetni, szerencsére sikerült megállás nélkül hazaérni és onnan a szerelő megoldotta).

Még valamikor 2012 környékén megcsináltattam egy karosszériással a hátsó kerékíveket, mert csúnyán rohadt mindkét oldal. Az eredmény tökéletes lett, és azóta is makulátlan az autónak ez a része. Az alváz viszont annál durvábban néz ki (amikor tavaly felraktam egy vonóhorgot, láttam, hogy a hátsó lökhárító alatti merevítőt gyakorlatilag megette a rozsda). A következő beruházás tehát az alváz felújítása lesz, talán szeptemberben sikerül sort keríteni rá.

A kopóalkatrészeket már nem tudom mind felsorolni, kb. 240e km körül volt vezérműszíj+tartozékai, tavaly nyáron első féktárcsák, közben 1-2 szilent és kormányösszekötő, a motor hátsó felén valami olajszivárgás elhárítása, nomeg persze a tűzkarikák cseréje is megvolt (az éves olaj+szűrőcseréken túl).

A fűtés hátramenő csöveit lyukadás fennforgása miatt erősített gumicsőre cseréltem, de még nem százas, mert az utastérben a jobb hátsó burkolatot lusta voltam leszedni, ezért a hátsó hőcserélőbe még a régi csövek csatlakoznak be.

Ha még eszembe jut valami, folytatom a sort...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mazdampv.blog.hu/api/trackback/id/tr9211661650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BISMARCK 2017.03.22. 09:53:19

mennyi volt az ív rozsdásodás javítása?

xeri 2017.03.22. 12:49:16

@BISMARCK: Az eltelt 4-5 év lehet, hogy szépített a számokon, mert persze nem írtam fel róla semmit. Nagyságrendileg 130 körül rémlik fényezéssel együtt, de a két íven kívül 1-2 ajtó sarkába és az egyiknek az ablak melletti fekete részébe is belejavítottak.

BISMARCK 2017.03.22. 14:30:23

@xeri:

meg tudnád adni a címet ahol csinálták?

xeri 2017.03.22. 14:38:48

A történeti áttekintéshez idekívánkozik még 1 pár apróság, ami most az eszembe jutott. Egyrészt voltak ugye a tolóajtók központi zárjai, amik egymás után megadták magukat. Először sima utángyártott motort barkácsoltam a helyükre (illetve kicsit lejjebb, ahol elfért a kárpit alatt), de a régit is elraktam a fiókba - egyszer valaki el is kérte és már majdnem postáztam neki, amikor lemondta :) aztán amikor az egyik oldalon már a második utángyártott is megadta magát, megint rákerestem a problémára és találtam még jobb megoldást.
Több helyen írták, hogy a zárban levő motor hal meg. Ami azért volt fura, mert kivéve a motort 12V-ra pörög rendesen. De egy próbát megért annál is inkább, mert az ebayen kettőt rendeltem egy utángyártott zár árából (1500). A tengelyről a csigát nem volt könnyű leszedni, a régi motor nem is élte túl, de megérte, mert már fél éve teszi hibátlanul a dolgát mindkét gyári zárszerkezet.

xeri 2017.03.22. 14:40:50

@BISMARCK: mostanában elég nehéz elérni a srácot, mert lovagol és gyakran filmezni hívják :) Veresegyházon van egyébként, a számát elküldöm mailben, ha adsz egy címet.

BISMARCK 2017.03.22. 14:42:38

@xeri:

zamoditsa kukac gmail.com

az a helyzet, h hasonló cipőben járok és akiket én találtam hozzá sem akarnak fogni mert nincs javítóív

köszönöm
süti beállítások módosítása